Wednesday, April 24, 2013

AFO SAU N-AFO?

Vorbesc bineinteles de evenimentul mult mediatizat "Noaptea cartilor deschise".
Promovat mirific on-line, ilustrat cu fotografii alese din tari mult mai civilizate decat prea-minunata Romanica.
Luminile ar fi trebuit sa se aprinda la 8:30, sau cel putin asa a fost anuntat. Naivii ca mine probabil chiar se asteptau la un Lipscani cu o podea formata din carti, iluminate ingenios.

Am intrat pe Lipscani pe la ora 8 fara ceva, cam pe unde e Van Gogh se strangeau mesele, se montasera niste reflectoare ca pe platourile de filmare si lumea se plimba gratios la brat. Inca mai aveai loc sa respiri.


Cu cat inaintai pe strada vedeai din ce in ce mai multa lume, imbucurator, pana ajungeai si tu printre ei.
Diminetile de la metrou le consider acum parfum fata de ce era aseara pe Lipscani.
O mare de oameni care inainta teleghidata si impinsa de cei care se tot alaturau din spate spre ceva...ce anume nu stia nimeni, dar se mergea.

 

Tot inainte pareau sa spuna mainile baietilor din fata....


Am mers in speranta ca la un  moment dat...undeva...cumva o sa vedem cartile iluminate...n-am gasit si n-am vazut nimic. Daca ma-ntrebati pe mine as putea sa spun ca n-a fost nici o carte niciodata pe jos, de iluminat nici nu poate fi vorba.
Inaintand cu multimea, aflu de la cei de langa noi ca la ora 6, erau intr-adevar carti asezate pe jos, imi arata o fotografie facuta cu telefonul ca sa sustina cele spuse, vazand probabil scepticism pe fata mea.

Seara trecuta ar fi trebui sa fie un eveniment frumos, a fost in cele din urma paine si circ....poate ca asa ne place, poate ca asa se exprima masele la noi, poate n-o sa ne civilizam niciodata, poate n-o sa ajungem niciodata sa nu ne mai calcam in picioare...doar pentru ca auzim cuvantul gratis.
Ma asteptam sa gasesc oameni relaxati...luminosi, n-am gasit nici asta, erau doar gura-casca insirati fie pe garduri fie pe scarile de la BNR, admirau circul.
 

Ma-ntreb ce s-a intamplat cu instalatia, ma-ntreb ce s-a intamplat cu chemarea la cultura?
Era doar o masa de oameni care se napustea spre ceva gratis, ca pe vremea cand stateam la coada la carne, sau inghesuiala sa luam paste. 
 
 

No comments:

Post a Comment